درباره ما

سلام.

دوران دانش آموزی از حساس ترین دوران زندگی است، دورانی که در آن رشد همه جانبه انسانی صورت می گیرد. دوره پر شور و عجیب و غریب نوجوانی، مسیر پر پیچ و خم دوره بلوغ و تغییر است. همان کاشت بذر در شرایط بسیار خوب آب و هوا و خاک است که ادامه زندگی محصول کاشت و نگهداری بذر نوجوانی است. 

شبکه دانش آموزی همان ارتباط عمیق و ریشه دار بین دانش آموزان در نسل های اول و دوم و سوم و چهارم و... انقلاب اسلامی است که هدف آن ایجاد حرکتی فراگیر، سازنده، پویا و الهی مقدس به پرچمداری دانش آموزان، با اهداف عالیه انقلاب اسلامی است که شهدای عزیز دانش آموز در انقلاب و دفاع مقدس با تبعیت از رهبری امام راحل (ره) الگویی بی بدیل برای آن شدند و امروز هم با تبعیت از رهبر عزیزمان آن راه روشن و مقدس را دنبال خواهیم کرد. 

انشاءالله

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خیمه انقلاب اسلامی در مدارس و محیط دانش آموزی کشور است. از روزگاری که -حوالی سال 1343 شمسی- دانش آموزان غیرتمند این مملکت زیر لوای انجمن های اسلامی با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند تا بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی که از سال 1358 و با فرمان امام خمینی (ره) این تشکل حیات رسمی خود بعد از انقلاب اسلامی را برای «حراست از دستاوردهای انقلاب و تحقق ارزشهای اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی و جهت بخشیدن به فعالیتهای صنفی دانش‌آموزان مسلمان و متعهد» آغاز کرد و با آغاز جنگ تحمیلی پرچمدار اعزام نوجوانان داوطلب به جبهه های دفاع مقدس و مفتخر به تقدیم 16 هزار لاله آسمانی به این نهضت مقدس شد.

و با این سابقه شکوهمند و پرافتخار حالا اتحادیه با حضور پررنگ و جدی در تمام استانهای کشور و ایجاد شبکه ارتباطی با بیش از 11 هزار مدرسه دوره متوسطه کشور و حضور بیش از 30 هزار عضو فعال دانش آموز ، علمدار فعالیت های تربیتی- فرهنگی در سطح مدارس متوسطه کشور است. تا دانش آموزان برومند این سرزمین بتوانند با ایده ها و خلاقیت های نوجوانانه خود مشق کنند فعالیت های تشکیلاتی، فرهنگی و تربیتی را در کنار جهاد علمی. تا بتوانند آینده سازان این مرز و بوم باشند و رهپویان فرمان رهبر انقلاب که به ایشان لقب «افسران جوان جنگ نرم» را اعطا کردند.

این تشکل دانش‌آموزی مفتخر است به حضور نماینده رهبری معظم انقلاب از ابتدای انقلاب اسلامی. آیت‌الله امامی کاشانی و آیت‌الله احمد جنتی از جمله نمایندگان امام راحل عظیم‌الشأن و رهبر فرزانه انقلاب در این تشکل بوده‌اند. در حال حاضر نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده رهبری معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هستند.

 

دفتر اتحادیه :

  آدرس: ساری  - خیابان امیر مازندرانی - سه راه کشاورزی - دفتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مازندران

  کد پستی :  4816697174

   تلفن:  01133607408-01133607409- 01133607410

  دورنگار:    33393823   011

  مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات (پشتیبانی) : 09376153962

  وب سایت : www.ayandehsazan.ir

  پست الکترونیک: mohajer21@gmail.com

 

 

(بسمه تعالی)
 
جمهوری اسلامی ایران
شورای عالی انقلاب فرهنگی
 
اساسنامه
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان 
مصوب سیصدو پنجاه و پنجمین جلسة مورخ 3/5/74 شورای عالی انقلاب فرهنگی
 
مقدمه:
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف ایجاد وحدت و هماهنگی بین انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور و به منظور حراست از دستاوردهای انقلاب و تحقق ارزشهای اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی و جهت بخشیدن به فعالیتهای صنفی دانش‌آموزان مسلمان و متعهد، در سال 1358 با حمایتهای معنوی و مادی حضرت امام خمینی (ره) تأسیس و طی سالیان متمادی در زمینة تربیت نیروهای مخلص دانش آموزی و حضور آنها در صحنه‌های انقلاب اقدام نموده است.
اکنون که نظارت عالیه بر جریان فکری و فرهنگی اتحادیه با انتصاب نماینده از سوی مقام معظم رهبری محقق شده است با عنایت به اینکه اتحادیه مشمول قانو ن احزاب، انجمنها و جمعیتهای سیاسی مصوب سال 60 نیست و از طرفی دستگاه دولتی نیز محسوب نمی‌شود به عنوان یک مجموعة فرهنگی با شخصیت حقوقی مستقل برای تحقق اهداف مذکور و در چارچوب این اساسنامه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
ماده 1) تعریف:
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در این اساسنامه اختصاراً اتحادیه نامیده می‌شود نهادی است غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل که به عنوان یک مجموعة فرهنگی برای سازماندهی، هدایت و پشتیبانی انجمن‌های اسلامی مدارس سراسر کشور با عنایت حضرت امام (ره) شکل گرفته و کماکان تحت نظارت عالیة مقام معظم رهبری و نمایندة منصوب از سوی ایشان فعالیت می‌کند.
 
ماده 2) اهداف:
1ـ آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ متعالی اسلام و بالا بردن سطح آگاهی آنان نسبت به مبانی عقیدتی اسلام و انقلاب اسلامی.
2ـ تزکیة روحی و وارستگی اخلاقی دانش آموزان و شکوفا ساختن استعدادهای خدادادی و تحقق کمالات انسانی.
3ـ حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی از طریق هر چه فعالتر کردن نیروهای دانش آموزان مسلمان و متعهد در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی جامعه و مقابله هوشیارانه با توطئه‌های رنگارنگ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی که برای انحراف فکری و مفاسد اخلاقی و اجتماعی در محیط‌های آموزشی صورت می‌گیرد.
4ـ انسجام دانش آموزان مسلمان و متعهد با ایجاد و گسترش انجمن‌های اسلامی مدارس و همگامی با نظام آموزش و پرورش برای ایجاد فضای مساعد آموزشی و پرورشی در محیط مدارس و تشویق دانش‌آموزان مسلمان و متعهد به موفقیت در تحصیل علم و دروس مدرسه.
 
ماده 3) وظایف:
1ـ تشکیل انجمن اسلامی در مدارس براساس مادة 5 و هدایت و نظارت بر فعالیتهای آنها.
2ـ ارتقاء سطح فکری و معنوی اعضای انجمن اسلامی.
3ـ تلاش در جذب هرچه بیشتر دانش‌آموزان به مبانی مکتبی و اعتقادی.
4ـ مبارزة سالم و هوشیارانه با توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی و مظاهر فساد اخلاقی در مدارس.
5ـ برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان متعهد در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی متناسب با معیارهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی
6ـ تلاش در جهت رشد علمی اعضای انجمن اسلامی.
7ـ همفکری و همکاری با مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس به منظور نیل به اهداف مقدس نظام تعلیم و تربیت اسلامی.
8ـ ایجاد ارتباط با کارشناسان و اندیشمندان ودستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی و تربیتی به منظور استفاده از نقطه نظرات و جلب همکاری‌های ایشان با این نهاد.
 
ماده 4) ارکان:
1ـ نماینده مقام معظم رهبری، بالاترین مقام اتحادیه می‌باشد و نظارت عالیه بر این نهاد از طریق ایشان اعمال می‌شود.
2ـ کنگره که عالی‌ترین رکن تشکل دانش‌آموزی در اتحادیه است و متشکل از اعضای منتخب انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور می‌باشد، هر دو سال یکبار تشکیل و ضمن استماع گزارش عملکرد دورة قبل، اعضای شورای مرکزی را انتخاب می‌کند.
تبصره 1) تعیین صلاحیت نامزدهای (کاندیداها) شورای مرکزی و نظارت بر انتخابات اعضای منتخب کنگره به عهدة 3 نفر اعضای ردیف‌های اول شورای مرکزی است.
تبصره 2) سرپرست اتحادیه که اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های شورای مرکزی را بر عهده دارد از سوی شورای مرکزی انتخاب و حکم وی توسط نمایندة مقام معظم رهبری و در غیاب ایشان مرجعی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می‌کند، تنفیذ می‌شود.
تبصره 3) آیین‌نامه‌های داخلی و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای اجرای وظایف اتحادیه در چارچوب این اساسنامه به تصویب شورای مرکزی اتحادیه خواهد رسید.
تبصره 4) مؤسسات و نشریات وابسته به اتحادیه بنا به ضرورت، تشکیل و به ثبت می‌رسد و مقررات داخلی آنها در چارچوب قانون تابع آیین‌نامة مصوّب شورای مرکزی است.
 
ماده 5)
به منظور هماهنگی هرچه بیشتر اتحادیه با وزارت آموزش و پرورش بویژه در مدارس و گسترش همکاری‌های بین این دو سازمان، توافقنامه‌ای که با امضای وزیر آموزش و پرورش و نمایندة مقام معظم رهبری رسیده باشد ملاک عمل است. بدیهی است این توافقنامه با عنایت به مفاد مندرج آن، نحوه و چگونگی فعالیت اتحادیه در مدارس را مشخص می‌کند.
 
ماده 6)
این اساسنامه که دارای یک مقدمه، 6 ماده و 4 تبصره است در جلسة مورخ 6/4/74 شورای مشترک به تصویب رسید و در جلسة 355 مورخ 3/5/74 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید و تصویب شد.

 

آیین نامه و شرح وظایف

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

 

بند 1 از ماده 4 اساسنامه اتحادیه مصوب سیصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

«نماینده مقام معظم رهبری، بالاترین مقام اتحادیه می‌باشد و نظارت عالیه بر این نهاد از طریق ایشان اعمال می‌شود.»

فصل اول: انجمن اسلامی مدرسه

 

ماده 1- انجمن اسلامی مدرسه

انجمن اسلامی مدرسه رکن اساسی تشکیلات اتحادیه است که برای تحقق، حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی به انسجام و تقویت بنیه تشکیلاتی و فرهنگی خود اهتمام می‌ورزد و به طور اعم، دیگر دانش‌آموزان واحد آموزشی را در معرض برنامه‌های دینی و اجتماعی خود قرار می‌دهد و با مشارکت دانش‌آموزان واجد شرایط عضویت در هر مدرسه تشکیل می‌شود.

ماده 2- نحوه عضویت در انجمن اسلامی

هر دانش‌آموز مسلمان و متعهد به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و متعهد نسبت به برنامه‌های انجمن اسلامی می‌تواند به عضویت انجمن اسلامی درآید.

 

ماده 3- هیأت مرکزی انجمن اسلامی

هیأت مرکزی عهده‌دار کلیه فعالیت‌های انجمن اسلامی مدرسه است و از مسئولین واحدهای انجمن تشکیل می‌گردد تا در جهت انجام وظایف محوله در این آیین‌نامه و سایر برنامه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اقدام نماید.

- مسئولین زیر مجموعه هر واحد با تصمیم هیأت مرکزی می‌توانند به عنوان عضو افتخاری در جلسات هیأت مرکزی شرکت نمایند.

 

ماده 4- مراحل تشکیل انجمن اسلامی

 

-  واحد تشکیلات:

واحد تشکیلات مهم‌ترین رکن انجمن اسلامی می‌باشد که مسئولیت انجمن اسلامی مدرسه را بر عهده دارد و مسئول آن توسط مسئول یا رابط اتحادیه شهرستان با هماهنگی و همکاری مدیر مدرسه شناسایی و منصوب می‌شود و وظایف ذیل را به عهده دارد.

الف) انتخاب 2 نفر از اعضاء فعال انجمن اسلامی مدرسه برای تصدی مسئولیت 2 واحد دیگر با هماهنگی مسئول یا رابط اتحادیه و مدیر مدرسه.

ب) تعامل مثبت و سازنده با مدیریت مدرسه و اتحادیه شهرستان و سایر تشکل های موجود در مدرسه.

ج) مدیریت، نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای انجمن اسلامی.

د) انجام امور مربوط به شناسایی، جذب و سازماندهی زبدگان دانش آموز جهت عضویت در انجمن اسلامی (پیگیری طرح انسجام)

ه) ارتباط‌گیری با سایر مسئولین در سطوح بالای تشکیلاتی (مسئول اتحادیه یا رابط شهرستان و شوراهای دانش‌آموزی و ... )

و) حضور فعال در مجامع و شوراها به عنوان نماینده انجمن مدرسه و شرکت در تصمیم سازی تشکیلاتی

ز) ایجاد شناخت و تبیین مفاهیم مربوط به تشکیلات در بدنه اعضا و صیانت از هویت تشکیلاتی انجمن اسلامی

ح) انتخاب سر دبیر جهت تشکیل تحریریه و انتشار نشریه با تایید مسئول اتحادیه شهرستان

ط) انتصاب دانش‌آموزان علاقه‌مند و فعال عضو انجمن اسلامی به عنوان مسئول فعالیت‌های زیر مجموعه واحد تشکیلات همانند مسئول روابط عمومی –مسئول نشریه – مسئول پذیرش و عضو‌یابی (طرح انسجام) – مسئول امور مالی و تدارکات – و ...

ی) تشکیل منظم جلسات هیأت مرکزی و اداره جلسات فوق و ارائه گزارش و صورت جلسات نشست‌های مختلف انجمن اسلامی به اتحادیه و شورای دانش‌آموزی شهرستان

 

- واحد آموزش و امور علمی:

این واحد مدیریت کلیه برنامه‌های مطالعاتی، علمی و آموزشی به منظور پاسخگویی به خلاقیت‌های نوآورانه دانش‌آموزان و نیازهای فکری، اعتقادی، سیاسی و اخلاقی آنها می‌باشد و وظایف ذیل را بر عهده دارد.

الف) طرح‌ریزی ساختار زیر مجموعه واحد آموزش و امور علمی متناسب با شرایط مدرسه در رسالت‌ها و مأموریت‌های تشکیلات

ب) تبیین وظایف مسئولیت‌های ترسیم شده در زیر مجموعه واحد

ج) طرح‌ریزی برای اجرای برنامه‌های آموزشی ترسیم شده از سوی اتحادیه

د) پیگیری وضعیت تحصیلی اعضاء و بهره‌مندی از ظرفیتهای تشکیلات بویژه مؤسسه علمی آینده‌سازان برای پشتیبانی علمی – درسی اعضاء

ه) زمینه‌سازی برای نقش آفرینی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی و مطالعاتی

و) اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، معرفتی، تشکیلاتی و مهارتی طراحی شده از سوی اتحادیه برای لایه‌های مختلف اعضاء در حوزه آموزشی، معرفتی، تشکیلاتی و مهارتی

ز) زمینه‌سازی برای پشتیبانی از طرح‌ها و ابتکارات دانش‌آموزان در حوزه علم و فن آوری

ح) ارتباط‌گیری با جایگاه متناظر در اتحادیه شهرستان جهت اجرای مأموریت‌های محوله از سوی مسئول انجمن اسلامی

ط) شناسایی و جذب زبدگان انجمن اسلامی برای تصدی مسئولیت‌های زیر مجموعه متناسب با توانایی افراد همانند مسئول برگزاری مسابقات آموزشی و علمی مسئول کتابخانه - مسئول شناسایی دانش‌آموزان نخبه – مسئول راه اندازی گروه مطالعاتی (حلقه‌های معرفت)

 

- واحد فرهنگی –اجتماعی:

این واحد مدیریت کلیه فعالیت‌های فرهنگی – اجتماعی موج آفرین در مدرسه می‌باشد که در جهت رشد و ارتقاء سطح بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اعضاء تلاش می‌کند و با فعالیت‌های گروهی و ورزشی به تربیت روحی و جسمانی اعضاء می‌پردازد و وظایف ذیل را به عهده دارد.

الف) طرح‌ریزی ساختار زیر مجموعه واحد فرهنگی و امور اجتماعی متناسب با شرایط مدرسه و رسالت‌‌ها و مأموریت‌‌های تشکیلات

ب) تبیین وظایف مسئولیت‌های ترسیم شده برای زیر مجموعه واحد

ج) طرح‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و جریان ساز

د) ارتباط‌گیری با اتحادیه شهرستان جهت اجرای مأموریت‌های محوله از سوی مسئول انجمن اسلامی

برقراری ارتباط با سایر تشکل‌های دانش‌آموزی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی با هماهنگی مسئول انجمن اسلامی

و) برگزاری هیأت انصارالمهدی (عج) در قالب مدرسه‌ای با تاکید بر برنامه‌های معرفتی

ز) اهتمام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیگیری امور مربوط به شهدای دانش‌آموز به ویژه سرگذشت پژوهی

ح) زمینه‌سازی برای ترغیب بیشتر دانش‌آموزان در اقامه نماز جماعت مدرسه

ط) زمینه‌سازی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مدرسه

ی) شناسایی و جذب زبدگان انجمن اسلامی برای تصدی مسئولیت‌های زیر مجموعه متناسب با توانایی افراد همانند مسئول امور ورزشی – مسئول امور مراسم و مناسبت‌ها – مسئول امور اردویی – مسول امور هیأت انصارالمهدی (عج) و برنامه‌های قرآنی – مسئول امور شهدا و سرگذشت پژوهی – مسئول امور برگزاری نماز جماعت و ترویج ارزش‌های اسلامی و ...

 

فصل دوم: اتحادیه شهرستان

 

ماده 5- اتحادیه شهرستان

مسئول یا رابط اتحادیه شهرستان اجرای برنامه‌های کشوری و استانی را در سطح شهرستان و برنامه‌های ویژه شهرستانی و هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های انجمن اسلامی را به عهده دارد.

تبصره:ارتباطات بیرونی اتحادیه در شهرستان‌هایی که رابط دارند توسط رابط برادر صورت می‌پذیرد.

 

ماده 6- وظایف رابط یا مسئول اتحادیه شهرستان

الف) شناسایی، سازماندهی، ساماندهی، هدایت و حمایت انجمن‌های اسلامی مدارس

ب) برگزاری جلسات ماهانه توجیهی – تشکیلاتی ویژه مسئولین انجمن‌ها و مسئولین واحدهای تابعه

ج) برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان و تشکیل منظم جلسات مربوطه

د) تدوین برنامه سالانه اتحادیه شهرستان با همفکری اعضای شورای دانش‌آموزی استان

ه) تدوین تقویم اجرایی برنامه‌ها و پیگیری دقیق آن

و) مشارکت جدی در برنامه‌های استانی

ز) بازدید از انجمن‌های اسلامی تحت پوشش به منظور حل و فصل مسائل و مشکلات موجود

ج) برنامه‌ریزی دقیق جهت اجرای برنامه‌های ابلاغی از طرف استان و دفتر مرکزی

ط) ارسال گزارش عملکرد انجمن‌های اسلامی و اتحادیه به استان (هر سه ماه یکبار)

ی) انتصاب مسئول انجمن اسلامی با هماهنگی مدیر مدرسه

ک) حمایت از برنامه‌های ویژه انجمن‌های اسلامی مدارس در سطح شهرستان

تبصره:مسئول یا رابط اتحادیه شهرستان در قبال مسئول اتحادیه استان پاسخگو می‌اشد.

تبصره:نحوه گزینش و جذب رابطین و مسئولین شهرستان و میزان امکانات هر اتحادیه در دستورالعمل‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

 

فصل سوم: اتحادیه استان

 

ماده 7- اتحادیه استان

اتحادیه استان اجرای برنامه‌های کشوری در سطح استان و برنامه‌های ویژه استانی و نظارت و ارزشیابی بر اتحادیه شهرستان‌ها را بر عهده دارد که مسئول آن با وظایف ذیل توسط دبیر کل اتحادیه منصوب می‌گردد.

الف) سازماندهی، هدایت و حمایت از تشکیل انجمن‌های اسلامی مدارس استان از طریق مسئولین و رابطین اتحادیه‌ها

ب) انتخاب و انتصاب معاونین و مسئولین شهرستان‌ها با تایید و مجوز دفتر مرکزی

ج) انتخاب کارشناسان و رابطین شهرستان‌ها مطابق با معیارهای اعلام شده از سوی دفتر مرکزی

د) اجرای برنامه‌های فرهنگی، تشکیلاتی و اداری ابلاغ شده از سوی دفتر مرکزی در سطح استان

ه) حضور در جلسات تخصصی و کارشناسانه مورد نیاز و تعیین شده از سوی دفتر مرکزی

و) فعال سازی شورای معاونین و شورای دانش‌آموزی اتحادیه استان با بهره‌مندی از روش خرد جمعی به منظور تدوین برنامه و بودجه سالانه استان و اجرای برنامه‌های استانی تایید شده از طرف دفتر مرکزی

ز) دریافت و ارائه گزارش عملکرد انجمن‌ها و اتحادیه بر اساس گردش کار تعیین شده و زمان‌بندی معین به دفتر مرکزی

ح) بازرسی، نظارت و ارزشیابی عملکرد معاونین، کارشناسان، مسئولین و رابطین شهرستان‌ها و گزارش آن به دبیرکل

ط) نظارت بر امور پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی اتحادیه استان و شهرستان‌ها بر اساس آیین‌نامه اعلام شده از سوی دفتر مرکزی

ی) مسئولیت تشکیل انجمن اسلامی، شورای شهرستان، شورای استان و انتخاب اعضای مجمع مرکزی برابر آیین‌نامه مصوب شورای مرکزی و پاسخگویی به دفتر مرکزی در قبال این مسئولیت

ک) بازدید‌های منظم و مستمر از اتحادیه شهرستان‌ها و تشکیل جلسات فصلی با مسئولین و رابطین اتحادیه

ل) تلاش در جهت تعامل متقابل و سازنده با ادارات و سازمانهای استان جهت تسهیل امور تشکیلاتی به ویژه سازمان آموزش و پرورش

تبصره:قبول استعفاء یا عزل مسئول اتحادیه استان در حوزه اختیارات دبیر کل اتحادیه می‌باشد.

تبصره:قبول استعفاء یا عزل مسئولین شهرستان‌ها و معاونین اتحادیه استان بر عهده مسئول اتحادیه استان با هماهنگی و تأیید دبیرکل می‌باشد.

تبصره:مسئول اتحادیه استان می‌تواند معاونین و مدیر اجرایی خود را جهت شرکت در جلسات برون تشکیلاتی به عنوان جانشین معرفی نماید.

 

ماده 8- دفتر مسئول اتحادیه استان و روابط عمومی

این دفتر به منظور انجام امور روابط عمومی و امور مربوط به دفتر مسئول اتحادیه استان تشکیل می‌گردد و تحت نظارت مسئول اتحادیه استان وظایف ذیل را انجام می‌دهد.

الف) تنظیم روابط درونی سازمانی و برون سازمانی برنامه جلسات، ملاقات‌ها

ب) تنظیم برنامه جلسات، ملاقات‌ها و بازدید‌های مسئول استان از انجمن‌های اسلامی

ج) پاسخگویی به تماس‌ها و ارتباطات الکترونیک (تلفن و اینترنت و ... ) دفتر مسئول استان

د) پیگیری امور رسانه‌ای (تصویری، مکتوب، چند کاره) مربوط به روابط عمومی

ه) پیگیری امور مربوط به روابط عمومی انعکاس اخبار و گزارش‌های منظم به دفتر مرکزی

ی) موارد عنداللزوم

 

ماده 9- مدیر اجرایی

مدیر اجرایی تحت نظارت مسئول اتحادیه استان وظایف ذیل را عهده دار است.

الف) انجام امور پشتیبانی اتحادیه

ب) پیگیری امور مالی و حسابداری

ج) پیگیری امور پرسنلی

د) حفظ و نگهداری و اموال اتحادیه

ه) ارائه گزارش به مسئول اتحادیه استان

 

ماده 10- معاون امور برادران

الف) تهیه و تدوین پیش نویس برنامه و بودجه سالانه امور برادران جهت ارائه به شورای معاونین

ب) تدوین تقویم اجرایی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و پیگیری دقیق آن

ج) سازماندهی و حمایت از انجمن‌های اسلامی مدارس پسرانه

د) پیشنهاد مسئولین و رابطین امور برادران مناطق و شهرستان‌ها به مسئول استان جهت صدور ابلاغ

ه) نظارت و ارزیابی عملکرد امور برادران اتحادیه‌ها و انجمن‌های مدارس

و) انجام امور مطالعاتی و پژوهشی بر حسب نیاز با تأیید مرکز بررسی‌های کاربردی دفتر مرکزی

ز) موارد عنداللزوم

 

ماده 11- معاون امور خواهران

الف) تهیه و تدوین پیش نویش برنامه و بودجه سالانه امور خواهران جهت ارائه به شورای معاونین

ب) تدوین تقویم اجرایی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و پیگیری دقیق آن

ج) سازماندهی، ساماندهی، هدایت و حمایت از انجمن‌های مدارس دخترانه

د) پیشنهاد مسئولین و رابطین امور خواهران مناطق و شهرستان‌ها به مسئول استان جهت صدور ابلاغ

ه) نظارت و ارزیابی عملکرد امور خواهران اتحادیه‌ها و انجمن‌های مدارس

و) انجام امور مطالعاتی و پژوهشی بر حسب نیاز با تأیید مرکز بررسی‌های کاربردی دفتر مرکزی

ز) موارد عنداللزوم

 

ماده 12- کارشناس برادر و خواهر

الف) سازماندهی و ساماندهی انجمن‌های مدارس با مساعدت و همکاری مسئولین و رابطین اتحادیه‌های مناطق و شهرستان‌ها

ب) پیگیری امور مربوط به انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شهرستان و استان و تهیه گزارش

ج) فعال‌سازی شورای دانش‌آموزی اتحادیه استان

د) برنامه‌ریزی و پیگیری امور مربوط به آموزش اعضای انجمن‌ها و نیروهای اتحادیه به‌ویژه طرح خیمه‌های معرفت

ه) تدوین برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی استان و ارائه راهبرد برای تدوین برنامه‌های مناطق و شهرستان‌ها

و) سازماندهی و پیگیری امور مربوط به هیأت‌های انصارالمهدی (عج)

ز) پیگیری طرح سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز

ح) برگزاری دوره‌های اردویی ویژه اعضاء با مشارکت و همیاری کارشناس سازماندهی – آموزش

ط) موارد عند اللزوم

تبصره:نحوه گروه‌بندی استان‌ها در دستورالمعل‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

 

نظرات (۴)

  1. سید احمدرضا هاشمی

    ادوی قم خییییییییییییییییییییییییییلللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییی حال داد
    • پاسخ مدير

      الحمدلله ....................
  2. باسلام  لطفا در قسمت درباره ما نام مسول اتحادیه استان و شهرستانها را هم ذکر کنید. باتشکر
  3. محمد مهدی اکبری

    اردوی مرمت خییییییییییلیییییییییییییی  خوب بود 
    داراب
    • پاسخ مدير

      سلام ممنون
  4. با سلام

    میخواستم نحوه ارسال کار برای جشنواره من صدای توام رو بپرسم لطفا راهنمایی کنید

    • پاسخ مدير

      سلام
      از طریق تلگرام 09115860021

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پيوندهاي اصلي